Labels

tricot (7) 10 in 2011 (6) rokjes (4) kleedjes (3) naailes (3) stoffen (3) give-away (2) reizen (2) tshirt (2) zuidmarkt (2) award (1) broek (1) hemdje (1) kussens (1) placemats (1) plastic fusing (1) riem (1) stempelen (1) toile ciree (1) vilt (1)

woensdag 22 december 2010

Een lijstje op 10 in 2011

Ik doe mee aan 10 in 11. Mijn to do lijstje met creatieve projecten voor 2011 vind je ook hier! Wie doet er nog mee?

Dit is het lijstje:

  1. Een tas uit het boek "the bag making bible" maken. Ik heb het boek liggen, tis mooi en lijkt duidelijk...
  2. Ik ben nogal 'praktisch ingesteld'. In maart reis ik drie weken en half (ja!) door Thailand. We trekken rond met de rugzak en gaan er dus ook onze kleding moeten wassen. Aangezien het er erg vochtig is, moet de garderobe 'sneldrogend' zijn. Daarom koester ik de stille wens om tegen maart (oei das al snel) enkele 'sneldrogende' kledingstukken te maken: katoenen of satijnen (droogt dat snel?) rokjes/kleedjes. Gelukkig is de garderobe van een rugzaktoerist bij voorkeur niet te groot...
  3. Een gedrappeerd rokje of kleedje met knopen, die de drappage vorm geven. mmm... Iemand enig idee wat ik bedoel? Dit wordt niet eenvoudig want ik heb niet zo'n patroon. Ik zag ooit zo'n rok uit een oude knipmode op één of andere blog...
  4. Naar de naailes blijven gaan en mij niet te hard opjagen als ik wat achter zit op schema. Dus: blouse tegen januari af en jurk tegen juni. (Ik volg patroontekenen, dus we maken niet zo veel stuks).
  5. Een schortje voor het tweejarige nichtje dat graag koekjes en cakejes bakt.
  6. Nog eens een stempelen-op-stof-projectje maken. Na dit toch wel redelijk geslaagde project, heb ik er niks meer mee gedaan. Tis heel leuk. Dus nu moet ik nog op zoek naar inspiratie.
  7. De reeds geknipte naaiprojecten die op me liggen te wachten ook effectief ineen stikken.
  8. Een gedrappeerd bloesje in satijn maken, met blinde rits in de zijnaad. Ook hiervoor heb ik nog geen patroon gevonden. Alle tips welkom!
  9. Niet meer stof kopen dan in mijn kast past.
  10. Een beslissing nemen: naaimachine kopen of niet!


Mijzelf kennende zou zo'n lijstje voor mij ook wel eens averechts kunnen werken. Misschien krijg ik nu zin om allerlei ANDERE dingen te gaan naaien. Tja. Ik ga mijn best doen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten