Labels

tricot (7) 10 in 2011 (6) rokjes (4) kleedjes (3) naailes (3) stoffen (3) give-away (2) reizen (2) tshirt (2) zuidmarkt (2) award (1) broek (1) hemdje (1) kussens (1) placemats (1) plastic fusing (1) riem (1) stempelen (1) toile ciree (1) vilt (1)

zondag 25 juli 2010

... en wie veel stofjes koopt, naait veel! :-)


Wow, goed bezig nu! Gisteren stofjes gekocht, vandaag al één rokje klaar en ééntje in wording. Tis een A-lijn rokje, met drie stolplooien. De achtergrond is donkerblauw en er zit een beetje zilver in het bloemetje, dat zie je niet zo goed op de foto. Ik neem steeds foto's als het buiten al donker is... eerder raken mijn naaisels niet af! Voor het volgende rokje ga ik voor het eerst een zelfgemaakte stempel gebruiken ...

Tot volgende week! (ik heb enkel in het weekend een naaimachine ter beschikking...)


3 opmerkingen:

  1. Superrokje. Welk patroon heb je gebruikt?
    Zou ik heel graag ook een keer doen, maar ik begin er nooit aan omdat het me moeilijk lijkt.
    Heb je geen zin om het een keer stap voor stap uit te leggen + foto's? Wil je dat als gastblogger doen op Start to sew?
    Als je wil, mail me: liesbet[punt]vannyvel[at]gmail[punt]com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Liesbeth,
    ik voel me gevleit door je voorstel, maar het is een patroon dat ik in de naailes op maat maakte. Ik volg lessen patroontekenen. Maar om dat uit te leggen... Het belangrijkste is een lendeband maken die je goed past. Kijk es bij de tutorials van Mme Zsazsa. Volgens mij heeft zij dat al eens in geuren en kleuren uitgelegd. Verder is het gewoon met een ritsje (filmpjes vind je op youtube) en met drie stolplooien. Weet je hoe dat moet, zo'n stolplooi? Ik wil anders wel eens uitleggen hoe je daarvoor je patroon tekent en stof berekent.
    veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen